I'm back and i'm ready to tell her who's boss.

Tjäna! Har spenderat en ynka timme åt plugg. Min tanke när jag satte mig ner var att jag skulle plugga i tre timmar. Jag känner att en tredjedel av mitt mål får räcka för dagen. Idag har jag iaf spenderat flera timmar i skolan utan att få en enda grej gjord. Det skulle jag vilja kalla, mad skills. Jag förstår inte hur en person lyckas avverka så många timmar om dagen på absolut ingenting. Helt otroligt om man tänker efter, jag är vaken 14 timmar om dygnet och ca 1 eller 1 ½ gör jag något vettigt. Resterande timmar ligger jag i sängen, håller på med mobilen, kollar tv, smsar, jävlas med min kära syster eller garvar med mina kompanjoner. Helt sjukt vad jag är ambitiös och engagerad. Jag känner verkligen att jag siktar mot stjärnorna och att jag kommer uträtta stordåd under mina år som svensk arbetskraft. 

Ja, anywaaaay. Så får jag damp på skolan som bara serverar äckelmat. Om ingen tycker att äppelfräst falukorv låter som något man inte kan få nog av? Jag känner lite spontant att man ändå kan få nog av det. Eller typ att hela skolan blir översvämmad och måste byta matsal till en byggnad med pissluktande entré och hälften så många sittplatser som dom som ska käka. Sjukt bra planerat. Sen så drunknar jag i plugg, har en fittbögballeuppgift som ska vara inne på fredag (inte en chans) sen ett prov i franska på grammatik till nästa vecka. Jag kände att det var väldigt otydligt så jag bestämde mig för att ta ett snack med min lärare, mano a mano (tror jag kan spanska) 

Sanna: "Asså men grammatik vad menar du då?"
Charlotte (min franskalärare): *Ser ut som en överkörd älg som inte fattar vad som hände* "Vaaaaaa?" *Med en underton av dryg*
Sanna: "Ja, vilka sidor i boken ska man läsa?"
Charlotte (fittälgen): "Haha, jaaahaaa. Alla."

BRAAAAAAAAAAAAAAA!! Tack Charlotte, vilken jävla tur att jag har dig?! Tänk vilket "liv" jag skulle haft utan dig. För att förklara min ironiska glädje kan jag ju börja med att tala om att grammatiken i franskaboken är på 50 sidor, plus alla fittverb på 20 sidor, som då ska kunna böjas i alla former. Jag känner verkligen att det är skönt med tydliga direktiv. Klart jag lär mig 70 sidor franska på 5 dagar, jag som typ kan säga hej på franska, that's it. Fyfan vilken lite rövhora hon är. Men jag citerar fittälgen "Man behöver ju inte kunna allt" Men varför säger du att vi måste plugga på allt då?!?!? Jävla inkompetenta smutsiga lilla anuskärring. Aa... Sorry för min aggresivitet, jag är så bad så jag kan inte hålla tillbaka den. Brä. Nej nu ska jag kissa och duscha (samtidigt hihi, eller...?) Cya.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0