Brottarbritta gör det igen

Tjaba! Fick sluta tidigare från jobbet idag också eftersom att Emma kommer hit idag! Världens bästa manager! Idag har vi haft fullt upp på jobbet då vi hade massa reservationer för trerättersmiddag. Men det var kul! Jag stod mest i baren och hjälpte till i köket. Nu tror ni säkert att jag fick vara med att laga mat eller annat kul men nej. Jag fick äran att agera diskpojke, eller i mitt fall flicka. Eller? Vem vet... Men jag fick en redbull för besväret så det är coolers. Inte alls lättövertalad nejnej... 

Nått mer som hänt idag som är lite mer av den pinsamma karaktären. Det hela började med att jag skulle åka till jobbet... Eftersom jag går och väntar ivrigt på lingonveckan så har jag en tampong redo i min jackficka, i denna har jag även andra nödvändigheter som busskort, kontokort osv. Kan tillägga att denna tampong inte är förpackad utan ligger spritt språngande naken i min ficka. Iaf så går jag där i godan ro till tunnelbanan. Åker hela vägen (40 min med tuben) till old street. När jag då är påväg upp från tunnelbanan inser jag att det där lilla jävla turkosa tampongsnöret hängt och dinglat från min ficka hela vägen till jobbet. Inte alls stelt. När jag sedan ska ta mig hem från jobbet är tampongsnöret välbevarat i min, denna gång, stängda ficka. När jag kliver av tåget bestämmer jag mig för att en bussresa hem vore schysst. Så jag hoppar på bussen och eftersom jag bara ska åka en station så känner jag mig stencool och bestämmer mig snabbt för att ta bussresan i stående läge. Dumt gjort såhär med facit i hand. Iaf så startar bussresan med en jävla fart men jag lyckas med nöd och näppe stå kvar med båda fötterna på jorden. Fast det var andra i min omgivning som höll på att falla pladask. Då tänkte jag lite självsäkert att shit, det var nära ögat men jag klarade det galant. Uttrycket "den som ropar varg" har aldrig varit mer insiktsgivande. När bussen ännu en gång tvärnitar sviker min balans mig helt och jävla hållet. Tror jag fick en blackout för när ögonblicket passerat ligger jag helt plötsligt i knät på en främmande man. Jajemän. I did it, jag fucking ramlade brä. Sen sprang jag av bussen röd som en burk drottningsylt (skiftade lite lätt i lila nyanser). Och det var sista gången jag åkte 260 mot Bernt cross gott folk. 

Nu ska vi snart möta upp Emma! Sen ska vi ut och dricka lite alkohol tror jag nog! Mycket trevligt! Får se vad vi hittar på imorgon, det får tiden avgöra. Pussar och kramar från drottningsylten! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0