Första jobbdagen i england

Tjenisenormispenis. Ligger i min sten i vanlig ordning. Precis hemkommen från min första arbetsdag! Idag hade vi stäng eftersom vi får nya ägare så det var massa som skulle fixas idag. Först skrev vi på avtal osv. Jag är anställd som full-time staff vilket också innebär att detta är mitt första heltidsjobb ever! Ganska coolt. Sen typ satt vi och snackade och bekantade oss med varandra. Idag fick jag träffa två av dom jag jobbar med och såklart min manager. Alla är super trevliga och jag tvivlar inte en sekund på att vi kommer få det bra på jobbet! Dock blir jag lite irriterad på mig själv då jag blir sjukt blyg bara för hela engelska grejen, men den kommer släppa ju mer jag jobbar osv. Kan inte förklara hur skönt det känns att äntligen ha något att göra eller att man är behövd någonstans. Guld. Imorgon jobbar jag från 17 till stängning så jag är väl hemma runt tre/fyra imorgon natt efter som jag för första gången ska åka nattbuss här i London. Så det bidrar inte att jag ska åka typ tiotusen bussar och dessutom helt själv mitt i natten. Tagga. Men det går nog bra! Sen jobbar jag varje dag fram till söndag. Och på torsdag och fredag jobbar jag dubbleshift vilket innebär att jag börjar 11 jobbar till 15 sen har jag två timmars rast och sen jobbar jag 17 till stängning. Spännande, undra hur trött jag kommer vara på fredag natt... Men det känns iaf jättekul med jobbet! Nu kan man äntligen få en vardag här och då känns det nog lite mer som ett liv man har här borta. 

Nu är jag iaf hemma igen och det här är en milstolpe för mig själv. Har inte varit ensam hemma eller utan lina eller Ylva för den delen, sen jag flyttade till england. Känns väldigt tomt och konstigt måste jag nog säga. Längtar tills dom kommer hem så vi kan gosa igen... Men innan dess så har jag ju pandiboo (avis lina? Han är kär i mig nu). Både lina och Ylva är och jobbar nu så... Jag ska väl kolla film eller nått, kanske duscha också, svettas nått så jävligt när jag är ny på jobbet har jag märkt. En härlig egenskap jag fick privilegiet att besitta. Inte alla som är så lyckligt lottade! Nej. Nu ska jag hitta nått att fördriva tiden med tills mina sambos kommer hem igen. Puzz. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0