Jobbajobbajooobba

Mina djupaste ursäkter. Jag har helt glömt bort bloggen. Men jag har inte glömt bort er! (Felicia, Elvira och Ellinor). Denna vecka har bestått av jobb. Första dagarna var rätt jobbiga då allt, verkligen allt, är nytt för mig. Men nu dom två senaste dagarna har det gått riktigt bra måste jag säga! Har fått stå i baren och blanda drinkar, hälla upp öl osv. Så jävla roligt! Jag verkligen älskar det! Sen är mina kollegor hur underbara som helst och vi har sjukt kul på jobbet! Så kort och gott trivs jag väldigt bra! Kunde inte blivit bättre. I torsdags hade vi julfest så det kom rätt mycket folk men det var riktigt roligt! Kom väl hem runt två tiden och kollade paradise hotel med Linus samt kollade julkalendern som förövrigt är så jävla bra?! Älskart. I fredags var det jobb igen, inte lika mycket folk på kvällen men en hel del på lunchen, även det gick bra och var sjukt kul! Efter vi hade stängt stannade vi i personalen kvar och drack lite drinkar och snackade. Asså jag älskar verkligen mitt jobb... Vi hade staffmeeting i fredagskväll. Möte för mig är liksom nått seriöst där man sitter och går igenom saker och dylikt. Men möte på mitt jobb är tydligen samma sak som att shota (stavning?). Iaf... Så skulle jag ta mig hem från jobbet. Kan tala om att gå ensam i London mitt i natten en fredagkväll inte är det roligaste jag gjort. För det första finns det otroligt trevliga typer här, för det andra är London extremt stort, om ingen visste det liksom.. Så jag lyckas iaf hitta till min första buss jag behöver ta, detta var tydligen samma buss som hela Londons befolkning också skulle åka. Hej och hå va trevligt. Så ja. Jag stod typ PÅ folk (capslock för att få fram mitt argument) Men det är ju alltid mysigt med lite närkontakt. Enda närkontakten jag får för tillfället. Om någon undrade. När jag äntligen klev av busslasset skulle jag orientera mig till nästa buss. Lättare sagt än gjort då mitt lokalsinne är lika bra som min hörsel. Det hela slutade med att jag tog en taxi sista biten. Thank you lord for tips säger jag bara... Tack vare den kunde jag betala taxijäveln och ta mig hem innan klockan fyra. Mötte upp lina på vägen och då slog det mi hur full jag var. Fan farligt att dricka på jobbet... En annan rolig sak att dela med mig av är min fotsituation. Äntligen tänker ni, visste väl att ni satt där och undrade. Iaf. Mina fötter brukade lukta fotsvett när jag jobbade hemma i Sverige men detta har nu tagits till en helt ny nivå. Jag vet inte ens om jag kan kalla det fotsvett längre. Det är typ obehagligt. Detta fick jag insikt i påväg hem från jobbet i torsdags när jag satt på nattbussen och det börjar lukta mat (av nått slag). Jag tänkte väl att det var någon som åt något eller dylikt. Men när jag i godan ro kliver av bussen och sätter mig på nästa där det också luktar mat börjar jag fundera lite. Ja vänner, det var mina fötter som luktade. Varför dom luktar mat är fortfarande rätt oklart. Men det får vi lämna till fantasin. 

Idag skulle jag jobbat till stängning men jag fick sluta efter en timme eftersom det var så lite att göra. Fine by me. Hela min kropp värker efter denna jobbchock den har fått utstå. Dock är det lite småtrist eftersom både lina och Ylva jobbar ikväll och kommer inte komma hem förens tidigast ett. Aja. Jag ska kolla paradise så jag överlever. Imorgon är jag ledigt! Prisa Gud. Så jag ska thirdwheela Ylva och hennes loverboy Jack. Tror planen var att vi ska julshoppa. Det blir nog trevligt, har inte hängt med ylvis på länge känns det som. Båda jobbar ju jämt så vi hinner liksom inte umgås så mycket. Lina jobbar imorgon och lämnar mig i sticket, själv med kärleksparen. Story of my life. Borde typ bli coach för hur man på bästa och smidigaste sätt thirdwheelar folk. Japp. Där har vi framtidsyrket. Ja, jag kommer hamna i historieböckerna. Så många bra idéer som ryms i mitt blobbhead. Andra bra nyheter jag kan informera folket om är att om en vecka kommer min älskade emma hit och hälsar på! Underbart! Jag är dessutom ledig lör-sön när hon är här så det är ju helt strålande! Och nu vänner.... Breaking news... ELVIRA SKA FLYTTA TILL LONDON! Japp det är sant. Jag kan vara den lyckligaste människan på jorden just nu. Nej nu mina vänner ska jag ta nått att käka och sen ska jag ligga i min sten hela kvällen. Pusspuzz mina julgrisar! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0