England dag 13

Hola amigos. Oh ma lord vart ska jag börja... Gårdagen började med en lite lat morgon med sovmorgon. Efter det så drog jag och lina in till Westminster för att kika på Big Ben och turista lite. Efter det gick vi längs med kanalen förbi en julmarknad vid London eye och en bra bit efter det. När vi blev trötta på att gå satte vi oss på första bästa buss. Denna körde oss till Tottenham. Vi båda kände oss rätt vilsna (som alltid i den här staden) men vi kan återigen tacka våra villovägar för denna gången ledde den oss till soho. Sjukt ballt område! Nya favorit platsen i London tror jag nästan, asskön stämning! Efter det gick vi förbi picadilly och vidare till regent street där vi beslöt oss för att äta. Råkade bli en till flaska vin denna gång också då detta var vår briljanta lösning på vår deppighet kring det faktum att vi är vänner-lösa här. Så taggade till tusen hörde vi av oss till Ylva som varit med hennes kusin hela dagen och föreslog utgång. Så när hon kom in till stan började vi vandra tillbaka mot soho till en bar. Detta var även första gången sen vi kom hit som vi blev leggade. Som sagt så har engelsmännen en helt annan kultur än vi svenskar. Har behöver man inte drinkludra utan man blir bjuden ändå. Asså verkligen, jag köpte typ ett glas vin igår, resten praktiskt taget slängdes i mitt ansikte och jag, medmänniska som jag är, kunde inte neka dessa drycker förtäring. Vilken instats! 

Iaf på den här baren stöter vi på ett asroligt gäng (tre pers) som vi följer med på efterfest. Måste säga att det är en av dom bättre efterfesten jag hamnat på. Ena killen jobbar nämligen i Guess showroom och det var även dit han tog med oss. Så vi fick gå runt och prova alla kläder vi ville. Måste även tillägga att min storlek på kroppshyddan aldrig irriterat mig så mycket som då. Så jag provade typ de kläder jag kunde pressa på. Kändes iaf som klädhimlen. Jag ändrar mig angående himmelriket på jorden. Kan ha något att göra med att jag var ganska på alerten när vi väl kom dit. Men bara kanske. Efter efterfest numero ono drog vi vidare ännu en gång. Denna gång på en annan efterfest på Oxford street där vi träffade på ännu lite fler trevliga människor. Jag var påriktigt helt euforisk över att få konversera med nya människor. Så-jävla-underbart. Verkligen en lyckad kväll! Och så skönt att få träffa lite människor. Idag luktar jag rökt lax och tänkte nu hoppa in i duschen. Puss och kramiz.  










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0