England dag 4

Hallihallå. Nu är vi precis hemkomna från Englands capitalcity (engelsmannen har talat). Idag har vi väl åkt cirkus trettio mil runt halva england känns det som. Vi har på denna långfärd hunnit checka av tre visningar. Men jag börjar dagen från början. 

Innan dagen började spenderade vi gårkvällen med att kolla svensk tv, nämligen 69 saker du vill veta om SEX. Sex. Hehe. Efter ett ganska tråkigt inslag från TV3 somnade vi. Klockan 06.30 ringde klockan och vi gick upp och fixade oss innan vi hoppade in i taxin som tog oss till tågstationen i bunbury. Då insåg vi att tåget vi skulle ta gick om en timme så vi passade på att ta en frulle på the donk. Jag finner inget som tillfredsställer mig så jag beställer en toast. Toast i Storbritannien betyder för er som inte vet (inklusive mig) torrt bröd utanför pålägg. Inte ens smör eller dylikt. Ingen höjdare. Efter det tog vi oss vidare till London där vi började med en visning i plaistow. Inte det trevligaste området jag besökt måste jag nog säga. Huset var sisådär, vi misstänker att det drabbats av råttinvasion då vi fann en liten skål med något som liknade hamstermat. Den var dock grön. Sen misstänker vi även råttbajs på golvet. Visning nummer två låg sjukt bra till, dock verkar det inte som att dom vill hyra ut den i tre månader. De flesta vill att man hyr i minst sex månader vilket vi inte kan göra då vi inte vet hur det blir med jobb och dylikt. I wanna be à billionare, kort och gott. Visning nummer tre såg ut som en före detta mordplats. Hade inte blivit förvånad om det låg ett ruttet lik i toan. Sammanfattning, standarden på hus i London är LÅG. Om man inte är ekonomisktoberoende det vill säga. 

Vår känsla av hopp som infann sig igår gav sig snabbt av om man säger så. Men imorgon letar vi vidare. Ska försöka få igång min jääääävla fitt telefon också hade jag tänkt. Andra funny facts... Erbjud inte plats på tunnelbanan till gravida elaka kvinnor i London. Detta försökte jg, den sanna samhällshjälten som jag är. Men gravidkossan ignorerar min gest och sätter sitt fettoarsle på en annan plats. Under detta händelselopp hinner jag, som tidigare nämnt, ställa mig upp så hon ska kunna sätta sig, det gör hon ej, ramla in i varenda människa på hela tunnelbanan. Notera även att det inte bara var jg som tyckte det var pinigt, folk skrattade. Asså skrattade märkbart åt mitt handlande. TACK LIVET. Sista gången jag försöker mig på att vara medmänniska. Helt klart. 

Romansen på hotellet har inte gått varken fram eller bak. Lina vågar inte erkänna sina sanna känslor för servitören. Han jobbar tyvärr inte ikväll då lina berättade att han hade morgonpasset. Han jobbar nog imorgon. Håller er uppdaterade. Annars kan jag tillägga att Lina har glömt bort svenskan. Påriktigt. Hon pratar typ svengelska. TÖNT. Nu ska jag, aka mensmonstret, peta lina i örat eller nått. Pussar och hugs till er i Sweden! 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0