England dag 8

Shakalaka. Vart ska jag börja.. Igår tog rastlösheten över mig efter två dagars hp tittande så vi tog beslutet att besöka hotellets bar. Nu i efterhand känner jag mig inte helt nöjd över detta beslut. Först och främst hade jag inte ätit på ett ex antal timmar då jag bestämde mig för att stilla min hunger med vin. Beslutet togs på bra grunder... Fyra glas senare hamnade vi i diskussioner med tre gamla engelsmän. Om vad diskussionerna gällde är jag lite på det oklara med. Tänker inte gå in på detaljer men jag var, som alltid, pinsam. Jag hade en hypotes kring hur min pinsamhetsnivå skulle bli med tanke på språkbarriären. Nu kan jag konstatera att denna barriär lätt kan brytas med några klunkar vin. Antagligen vilken alkoholhaltig dryck som helst vågar jag nog tro. Denna bravad. resulterade iaf i en härlig bakfylla. Väldigt passande att vara bakfull när man ska ta sig från brackley till London med tåg plus 40 kilos packning. Inte den bästa morgonen jag haft. 

Men tog oss till London gjorde vi, bakis som få. Väl vid tunnelbanan blev vi upphämtade av vår landlord Sam. Skrev på vårt hyresavtal och satt och snackade lite med en av dom svenska tjejerna som bor här, Sofia heter hon. Väldigt trevlig. Efter en stund tog vi oss vidare på äventyr, denna gång till IKEA!! Asså lyckan var total när den blåa byggnaden med den gula loggan uppenbarade sig. Svearike (<3). Patriotiska som vi är firades detta besök med svensk delikatess, köttbullar. Jag som vanligtvis inte är supersugen på köttbullar då detta var min enda föda under ett års tid typ, tryckte utan problem i mig 15 gyllenbruna bullar. Efter denna underbara upplevelse gick vi och shoppade massa saker till vårt rum! Så nu börjar det se riktigt mysigt ut här! Väggarna får vi dock leva med då man inte får hängs upp nått på dom. Kan tillägga att väggarna är lite lätt kissgula med lite inslag av bajsfläckiga. Det är nog inte avföring på våra väggar (hoppas jag) men dom skulle ju inte dö av att bli målade... Jaja.. 

Nu ska jag avsluta historien om "romansen på the crown hotell". Lina har nu givit sitt hjärta till en man värdig hennes kärlek. Vi alla har levt i en lögn då lina har spelat oss alla ett spratt. Det som verkade så självklart mellan henne och servitörerna har varit en fasad. En fasad för att missleda oss... Det var aldrig servitörerna hon ville åt. Mannen som fångat hennes hjärta och fått hennes eldar att brinna. Mannen som raderat alla tvivel om vad kärlek är. Mannen som respekterar linas porrsurf. Hotellägaren. It was always him. Så nu får vi se om kärlek övervinner allt då avståndet mellan dom är långt. Men vi alla hoppas på kärleken och ger dom ett stort lycka till. (Jag har insett min fetisch för lina... Jag är helt besatt av att hon är kär i allt som rör sig. Linas egen hejarklack). 

Aja.. Imorgon ska vi åka och storhandla på tesco, skriva klart våra CV:n osv, söka jobb och lite sånt. Men mitt främsta mission är att fixa min mobiljävel. Får se hur det går. Nu ska jag återgå till livet bortom internet och typ smälta att jag faktiskt bor i London nu. Sjukt.. Saknar alla hemma i Svealand sjukt mycket just nu, kommer som sagt i perioder där man blir påminde om hur mycket man faktiskt saknar alla. Får gå och gosa med mina roomisar så man blir lite gladare. Puss och kram på er! 
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0