England dag 9

Shalom vänner. Lägesrapport från camp fatty. Idag unnade vi oss en sovmorgon då vi inte sovit till längre än åtta sen vi kom till england. Rätt skönt. Dock är våra gardiner allt annat än ljusskyddande. Menmen. Efter det gick vi upp och käkade frulle. Jag slapp äntligen äta godis till frukost! Vi hade köpt hem bröd, ost och tomat. Riktigt gott. Efter frullen begav vi oss återigen till Ikea (patrioterna slår till igen). Denna gång handlade vi med oss en form av bord att ha bredvid sängen med förvaringslådor. Sen köpte vi lite annat också. Detta släpade vi med oss på bussen hem i rusningstrafik, eller peektime som det heter här borta. Gick hem med all jävla utrustning på en väg som kändes milslång. Väl hemma ringde vi och bokade möte för att skaffa ett insurance number. Så den 26 november ska vi på möte. Alla lyckades få samma dag vilket var väldigt tajmat. Sen gick vi och handlade massor med mat (och onyttigheter. Och ja. Jag kommer behöva betala för två flygstolar när jag ska hem..). En annan olikhet om man jämför Svealand och england är att dom är helt på det svarta med vad ett rullband är. Eller dom vet nog men väljer att förneka fördelarna med ett långt rullband. Här har dom ett som är långt nog för att lägga upp tre varor. Sen har dom en packningsyta så dom kan inte ta flera kunder samtidigt utan måste vänta tills den första kunden har packat klart och lämnat butiken. Detta var inte till vår fördel idag då vi skulle storhandla. Men det gick. Sen var det bara gå den mils långa vägen hem med två stensäckar fyllda med mat. Vi tog lite godispauser på vägen... När vi väl var hemma så lagade Ylva en wook med nudlar, supergott! Sen satt vi och pratade lite med våra roommates, astrevliga! Efter det så skypa jag och lina med vår efterlängtade Elvira! Shitpommesfrites vad jag saknar henne.. 

Imorgon ska vi påbörja jobbsökandet! Ska även få fart på min JÄVLA mobiltelefon. Blir fan galen snart... Ska  skypa med min familj imorgon hade jag tänkt. Och duscha.. Hygien har jag märkt, är inte något jag direkt värdesätter eller prioriterar i min vardag. Borde kanske göra det med tanke på mina stackars roomisar.. Men det finns så mycket annat livet har att erbjuda! Som typ lukta svettiga pungkulor? Nej nu ska väl jag krypa ner under täcket och värma mig lite. Blir ju lite kallt här i rummet på kvällarna. Godnatt och extremt mycket kärlekskramar till alla i Svealand!






Första bilden är i vårt område, var lite fint med solskenet så jag var tvungen att knäppa (haha.. Fotografen har talat) lite kort. Andra bilden är på lina och hennes jävla peddopanda som hon köpte på Ikea. Vaknade av att jäveln hade hamnat i min säng under natten och låg och stirrade på mig med sina döda ögon. Ylva har en likadan panda, dock är det bara linas som är peddo. Äpplet faller inte långt från trädet så att säga. Pandiboo (peddot) och Ylvas heter pandilou. Jag är på tok för c00l (haha Elvira) för gosedjur så jag köpte inget. Nu vet alla det. Skönt. Nu signar jag out. Baj! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0