Feminist javisst

Hej och hallå från England. Jag kan typ inte kalla detta för vattenland längre då vädret motbevisat mig och välsingnat oss med strålande sol och sommarvärme. Helt sjukt underbart. Tänk vad lite D-vitamin kan göra. 

Jaja. Vad har då hänt sen jag senast skrev? Jo jag har tydligen fått mig en alldeles egen livvakt. Denna livvakt är nämligen Elvira, civilcouragets egen vardagshjälte. Just när jag inte tror att denna människa har fler äss i sin ärm så överraskar hon mig än en gång. Jag ska nu försöka mig på att berätta om hennes handling i text. Det hela började igår när jag, fellbaj och klawwe tog en middag på Elsas jobb. Väl där bestämde vi oss för en utgång. Felicia kunde dock inte följa med då hon skulle jobba tidigt idag... Vi möter upp Elvira och rör oss in mot staden där vi sedan vandrar mot vårt, tyvärr, andra hem. Efter vårt besök på klubben (ignorera hur löjligt det där lät) så börjar jag och Elvira att vandra mot bussen. Då känner jag en främlings händer på min kropp och backar undan och vet honom att lägga av. Hans spontana reaktion till detta är att han har getts rätten att stå och skrika hora (och massa andra vackra namn för kvinnor man ogillar). Väl på detta Elvira blir helt tokig och går raskt tillbaka till denna "man" och frågar honom vad som gett honom rätten att säga så. Han finner inget motargument utan fortsätter i samma anda. Elvira blir helt utom sig och slänger en loska i hans äckliga ansikte. Det detta skämt till existens då gör är att slå henne så hon flyger in i väggen bakom för att sedan lägga benen på ryggen och fly fältet. Tror aldrig jag har sett något liknande. Helt jävla sinnessjukt. Ironiskt nog skedde detta på kvinnodagen, så denna incident kan ju sammanfatta med att jävlar vad långt vissa människor har kommit. Jävla idioter det finns. Fittor. 

Elvira lever och mår bra. Ett fett blåmärke och en svullen kind. Vi polisanmälde idag så imorgon kommer dom hit och tar vittnesmål typ. Idag ska vi som alltid isolera oss med chips & cola. Ja, dieten går utmärkt, tackar som frågar. Nu ska jag ligga och beundra my knight in shining armor. Ses bäjbs. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0